Gode tilbud på kalesjer i november

Knalltilbud på kalesje i november

KNBF sin samarbeidspartner Hansen Protection AS gir medlemmer Av KNBF hele 25 % rabatt på ny kalesje i november. Normalt får medlemmer 12 % rabatt hos Hansen Protection, men er du kjapp og bestiller innen utgangen av måneden kan du spare tusenlapper.

NYTTIGE TIPS MHT STELL AV KALESJER

En kalesje skal håndvaskes ved 30° C, med naturlig og nøytrale såpemidler (i blandingsforhold 1/25). Benytt en myk børste på utsiden. På innsiden brukes klut eller svamp for ikke å ripe eller skade duken. Kalesjen spyles jevnlig med ferskvann for å fjerne salt, skitt o.l.

Kalesjen skal ikke:

• Renses med kjemiske midler
  • Sentrifugeres
  • Hurtigtørkes i høy temperatur
  • Vaskes med høytrykksspyler
  • Ligge mot annet plastmateriale (eks. stolputer) da smitte av farge (fargeblødning) kan oppstå

Når båten settes i opplag må kalesjen tas av. Kalesjen vaskes og tørkes godt, og oppbevares på et tørt sted. Ved feilbehandling kan det oppstå misfarging og jordslag på kalesjen.

Misfarging og jordslag

Kan oppstå under følgende forhold:

• Presenning legges over båten uten at kalesjen først tas av
  • Båten står ubrukt, eller kalesjen ikke luftes, fortrinnsvis i perioder med dårlig eller fuktig vær.

Bruk eller lufting anbefales minst ukentlig.

Har du spørsmål?

Har du kalesjespørsmål – kontakt gjerne Hansen Protection AS på 69 00 13 00 ellerhpro@hansenprotection.no. Se også www.hansenprotection.no .

Husk at du som KNBF-medlem har fast 12 % rabatt ved kjøp av kalesje hos Hansen Protection (tidligere Helly Hansen PRO).

You may also like...